HTML

Az élet képviselőként Dömösön

100 napja tudtam meg, hogy képviselő lettem. Új dolog számomra, hogy egy Falu lakosait kell képviselnem. Óriási felelősség, gyönyörű feladat, rengeteg lehetőség.

Friss topikok

Címkék

Gépjárműadó

2014.02.26. 15:32 Friedmann Robi

Húú de rég írtam,

talán a téli bevackolódás miatt, vagy a megfázásom miatt, pedig csak úgy kavarognak bennem a gondolatok.

Meg talán azért is, mert az utóbbi időben három testületi ülésen sem voltam.

Kétszer az időpont miatt: 1. szerda 16:00-kor kaptam az infót, hogy csütörtök d.e. 11:00-kor lenne egy rendkívüli testületi ülés.

2. Egy péntek kaptam a telefont, hogy d.u. 17:30-ra ismét rendkívüli testületi ülést hív Lajos össze, de nekem programom volt ( elutaztunk), így erről is lemaradtam.

Mindkettő ülés pályázat ügyében kellett összehívni, hogy rögvest azonnal válasz kell a pályázatkiírónak, vagy épp pályázatleadási határidő volt aznap. Így érthető, habár a d.e. 11:00 fura nekem, hisz munkaidőben van esély, hogy nem mindenki ér rá. S a beadási határidő is éjfél volt aznap.

A keddi (02.25) rendes testületi ülésen betegségem miatt nem vettem részt. Kb. két hete próbálom hétvégi fekvéssel, és lábon kihordva elhagyni megfázásomat, de nem ment. Visszaestem, így most a hétre fekvőszabadságot kértem:) Előtte tudom, nem tett jót a "na még ez belefér, ide még elmegyek, ettől még nem leszek rosszabbul".

A testületi ülések videó anyaga hamarosan nálam lesz, ha feldolgoztam őket, akkor újra nekilendülök, és írok:) Ettől a náthám még javulhat:)

Azonban addig is ha valakit részletesebben érdekel a testületi ülések jegyzőkönyve, itt megtalálhatja őket (kis késedelemmel fel is kerülnek mindig)  http://www.domos.hu/hu/onkormanyzat/onkormanyzati_dokumentumok/testuleti_jegyzokonyvek#menubox

 

De térjünk vissza a Gépjárműadóra.

Mivel nekem nem volt egyértelmű a Tértivevényes levél, amit kaptam Esztergomból, így gondoltam utánajárok.

Ez évtől az Esztergomi Hivatal küldi a csekkeket.

Mint bizonyára minden autótulajdonos tudja, az fizeti a teljes éves Gjm. adót, akinek a jármű január 1-én a tulajdonában van.

Mi tavaly cseréltünk autót, így idén kezdjük fizetni az "új szerzemény" után az adót.

Jött is tértivevénnyel a határozat, hogy ennyi és ennyi Ft-ot kell fizetnem éves szinten az autóért, rendszám, stb, majd kaptam egy csekket egy magasabb összegről. A másik autónkról meg egy szó sem esett sehol.

Felhívtam Esztergomot, és kiderült, hogy a csekken a két jármű együttes adója szerepel. Mivel a másik jármű adójában változás nem történt (nem került más kategóriába, nem új szerzemény) így erről ilyenkor I. félévben nem kapunk se egyenlegközlőt, semmit.

Majd augusztus környékén jön egy infót: mennyit fizettünk be, mennyit kell még, stb. 

Ami picit megtévesztett, hogy korábban a csekken rajta voltak a rendszámok, sőt volt, hogy külön csekken jött autónként.

Beszéltem Amállal is (Dömösön ő volt felelős az adókért, míg Esztergomba nem került a feladat). Ő azt mondta, hogy ahol nem volt változás, egy levelet küldtek, hogy Gjm. adó ennyi és ennyi, ahol változás volt, ott jött a határozat, és az egyenlegközlő majd nyáron valamikor, a rendszámot pedig ráírták a csekkre.

Gondoltam megosztom a tapasztalataimat, hátha valakinek szintén nem volt egyértelmű a dolog.

Napsütéses, szép tavaszias időt kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egydomosikepviselo.blog.hu/api/trackback/id/tr795833814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása