HTML

Az élet képviselőként Dömösön

100 napja tudtam meg, hogy képviselő lettem. Új dolog számomra, hogy egy Falu lakosait kell képviselnem. Óriási felelősség, gyönyörű feladat, rengeteg lehetőség.

Friss topikok

Címkék

Anyagi gondokkal küzd a település, de nem mindig...

2013.10.04. 08:55 Friedmann Robi

Keddi testületi ülésen határozat született, hogy emeljük meg a parkolódíjakat, mert anyagi gondokkal küzd a település.

Herman Jenő munkaátszervezése a Baptistákhoz gondolat fő mozgatórugója, hogy spórolni tudunk az ő bérén, hisz nehéz anyagi helyzetben van a település.

E hét hétfőn - testületi határozat alapján - adósság rendezési pályázatot (ex ÖNHIKI) nyújtottunk be a Belügyminisztériumba, hisz nehéz anyagi helyzetben van a falu.

Óvodai étkeztetés pályázati kiírásnál a minőség és rugalmasság mellett szempont volt, hogy a jelenlegi szolgáltató drága, keressünk olcsóbbat, hisz minden forint számít.

Tehát nehéz anyagi helyzetben vagyunk...

De...

Amikor a polgármesterünk béréről döntöttünk, és nem a legalacsonyabbat fogadta el a testület, akkor a nehéz anyagi szempontot nem vizsgáltuk. Hisz polgármesterünk megérdemli a magasabb összeget. 

Amikor a faluháza felújításnál említettem, hogy egy beruházásnál rejtett/előre nem kalkulálható költségek is lesznek (és vannak is, hisz a cserépkályha újrarakás 140.000 Ft, a törmelékelszállítás ismét százezres tétel), tehát a falunak még rá kell fizetni, akkor a nehéz anyagi szempontot nem vizsgáltuk. Hisz a falunak lesz szép faluháza belülről is, polgármesterünk ezt megígérte.

Amikor a faluháza felújításnál jeleztem, hogy a kistérségtől kapott 3 millió Ft-ot fordítsuk költségcsökkentésre, vagy bevétel növelésre, hisz anyagi gondokkal küzd a falu, le lettem szavazva. Akkor nem vizsgáltuk ezt a szempontot.

Fura nekem ez a kettős mérce. Van hogy azért kerül valami napirendi pontra, mert anyagi gondokkal küzd a falu, de van hogy az anyagi gondokat elfelejtjük...

És ahogy számítottam rá, mint a nagypolitikában: a nehéz anyagi gondokat kezdjük rákenni az előző testületre. Ők hoztak felelőtlen döntéseket, ők írtak alá olyan szerződéseket, fogadtak el olyan számlákat, amik miatt most "anyagi gondokkal küzd a falu"...

S végére egy előző heti zárt ülés határozata: visszavontuk az összes (46 db) határozatot, amit az előző testület Novák Lajos elleni fegyelmi bizottság döntése alapján hozott. Ezzel 2 db peres ügy is - közös megegyezésre - lezárult, ahol a polgármester perelte az önkormányzatot illetményének csökkentése miatt. Így a falunak kb. 2,5 M Ft-ot  - fegyelmi döntések alapján visszatartott, megvont bért - kell kifizetni Lajosnak valamikor, valamiből. Őszintén bevallva már meg sem kérdeztem, hogy ez a 2,5 M Ft a nettó, a bruttó, vagy a járulékokkal együtt értendő? 

Kértem a testülettől 2 hetet, hogy egy bíró ismerős, és/vagy egy munkaügyi perekben otthon mozgó jogász barátom had nézze át a pereket, és mondjon róla véleményt. Érdemes-e bármit is kezdeni vele, vagy tényleg jobb visszavonni őket. Nyáron is említettem ezt az opciót, csak a nyári elfoglaltságok miatt nem tudtam egyeztetni a szakértőkkel. Ezért kértem most két hetet. Hisz mi képviselők nem vagyunk jártasak a munkaügyi perekben, annál is inkább, hisz az előző testület határozatai miatt alakult ki ez a helyzet. Akkor meg főleg ne én döntsek arról, hogy jogos-e Lajosnak a bércsökkentés, vagy sem. 

Különböző indokok jöttek: ...az indokokat nem írom ide le, mert korábban is megkaptam, hogy  belső munkaértekezleten elhangzottakat írok ide a blogra, ami nem jó dolog. Én máshogy vélekedek, hisz az információ hatalom, és ezt a hatalmat én nem akarom magamnak/magunknak megtartani, hisz nem hatalmaskodni szeretnék a falu fölött, hanem képviselni, és szolgálni.

Nem kaptam két hetet. Ügyek lezárva, pénzt majd Lajosnak utaljuk...

Itt sem merült fel egyszer sem, hogy "Anyagi gondokkal küzd a település"...

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egydomosikepviselo.blog.hu/api/trackback/id/tr445548273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

permanentdaylight 2013.10.04. 14:47:02

Ekkora összeg egy ilyen falu költségvetésében sok, csodálkoznék ha szabad cash erre lenne. Azt sem értem, hogy ha a polgármester fel volt függesztve, és így (sem) végezett munkát, akkor miért járna neki bér. Szerintem azért ez a Kormány Hivatalnál csúnyán megbukna. Engem felháborít, hogy erre fizetem az adóm...
Sajnálom, nehéz lehet így egyedül lenni egy testületben... ez az új felállás így mindenfajta haladás gátja.

Prépost 2013.10.05. 07:05:18

Nem úr, aki (k) nem pazarol!

egydomosilakos 2013.10.11. 20:01:36

Az alpolgármester által a facebookon közzétett levél szerint, a polgármester azt mondja, hogy a parkolási díj kiesése, netto 10 ezer? naponta csődbe viszi az önkormányzatot.
A részére munka nélkül kifizetendő 2,6 millió+ járulékai nem?
De jó lenne erre választ kapni!
süti beállítások módosítása